Home

Laxtrolling blogg

Laxtrolling på Vänern med fiskeguide Tommy Nerstran

Rapport om Öringfisket i helgen - Ja eftersom vindarna stoppade vår lilla träff i Sandhamn och laxtrolling så va vi ett gäng om 4 pers som styrde mot Öland och gös från sydöstra Småland och Pekka levererar havsarter - Inte mycket till liv här på bloggen och det förklaras enkelt med att det fiskats extremt. Sportfiske på Vänern, Vättern och Simrishamn med Ps Trolling o Charter i Kristinehamn. PS Trolling & Charter - a sportfishing company located in Sweden. Jag fiskar från ändamålsenligt byggda båtar från Beason. Fiskeguide Petter Larsson med partners önskar Dig välkommen till ett fiskeäventyr som förhoppningsvis blir ett minne för livet About This Blog. Labels. cwc (1) fiske blekinge (1) aktivitet på fisket sedan i höstas men nu skall äntligen båten rustas för en ny härlig säsong som börjar med laxtrolling i Simrishamn. Kommer att börja köra i Simrishamn från den 17 April och framåt

Laxtrolling med Pelle Karlsson i Hasslö. Jag fick chansen att fisk lax en dag med trolling esset Pelle Karlsson utanför Hasslö. Här är Pelles båt som ska ta mig ut till laxarna utanför Hasslö. Kapten Karlsson med mikrofonen till VHF en i handen. Morgonen är kall med minusgrader även om det är första maj 2021 Trolling på vänern. Är ny på detta med laxtrolling i vänern och har väl några funderingar. Bästa tiden är ju ofta från november men hur är fisket på sommaren efter lax och öring. Vilka djup och platser ska man söka dom under den varmare tiden på året. Har trollat en del gädda och gös så dom har man ju bra koll på men vart. Vi gick ut kl 1000 och bröt kl 1700 nöjda med dagen. Vädret var mulet med vindar från NO på ca 10 meter/sekund för att på em gå ner till ca fem meter/sekund. Fisket var trögt, men alla tre tog nya PB. Bete för dagen var en Viper i färgen chrom/blå/grön. Vi fick tre gösar, en gädda och en asp på ca fem kg. Ann tog PB på gädda. Laxtrolling vintertid på Vättern är både spännande och utmanande. Med rätt typ av beten har du större chans att landa drömfisken. När dagarna blir korta, kalla och naturen tecknas i blyertsgrått så kommer alltid suget efter laxtrolling smygande hos mig

Sportfiskets dag på Norasjön! - Rapala Proguide Sverige

Team abu-trollin

1. Laxtrolling . Simrishamn sker under hela året, och efter den kalla vintern verkar laxfisket kunna vara riktigt bra nu under våren.. Jag kommer guida med utgångshamn Simrishamn under våren efter förfrågan med början den 16 April. Boka redan nu:bjorn.sperling@gmail.com . Eller ring 0735 30 33 10. Pris per dag max 3 pers 4500 kr inklusive lunch
  2. Simrishamn trolling blog Björn Sperling Fiskeguide för Laxtrolling Simrishamn med . Laxtrolling . Simrishamn sker under hela året, och efter den kalla vintern verkar laxfisket kunna vara riktigt bra nu under våren.. Jag kommer guida med utgångshamn Simrishamn under våren efter förfrågan med början den 16 April
  3. Friday, April 09, 2010. Isarna börjar släppa. Båtarna i sjön. Vi har båtarna i sjön vid Nynäshamn där det är helt isfritt och kör nu efter havsöring fram till mitten av maj. Dagens trebåtarstur med Eldabutiken och guiderna Niklas, Jocke och Peter bjöd på noll vind och dimma
  4. Fiskeguide Björn Sperling - Laxtrolling i Simrishamn, Blekinge eller Stockholm skärgård: Laxtrolling. Boka Laxtrolling i Simrishamn eller Blekinge. Vinter och vår trollingen efter lax i Simrishamn verkar bli den bästa på många år, de båtar som varit ute under december har i genomsnitt fått mer än 2 laxar varav flera strax över 10 kg

Välkommen till fiskeguide Björn Sperling - Priser för fiskeguidning med Laxtrolling, Gäddfiske eller Torsk: Guidning. En dags fiske från båt kostar normalt 3500 kr/dag. Lokala avvikelser kan förekomma beroende på vad vi fiskar efter och tiden på året. Titta på respektive sida för exakta priser Laxtrolling - Tre filmer. Posted on 21 juni, 2012 by jonathan. Ja nu är våren och sommarens trolling efter lax till ända för min del. Det hela började i mars då jag, brorsan och farsan besökte Vänern med mycket lyckat resultat Laxtrolling, 17, 75 kilo lax - från hugg till håv Laxtrolling vid Landsort 7/6-2014. 17,75 kilo lax från hugg till håv. Den egentliga fighten varade i 17 minuter men jag har klippt ned det till drygt fyra minuter Trolling vättern tips Trolling (Fisketeknik . dre båt och släpa runt ett drag efter båten I dagens vlogg fiskar jag lax med Magnus & Johan med en fin gris som resulta

Om fiskeguide Bj rn Sperling . Jag guidar under hela ret beroende p var jag befinner mig. L s p just nu f r uppdaterad informatio Kategoriarkiv: Blogg Inläggsnavigering ← Äldre inlägg. Nyare inlägg → Umeå-bo på på laxtrolling. Postat april 9, 2013 av Johan Abelsson. I dag hade jag Mikael Lundgren med kompisen som hade åkt ända från Umeå för att lära sig mer om laxtrolling 1412 invägda laxar i trollingtävlingen Trolling Master Bornholm innebär rekord. Det innebär också att debatten från förra årets tävling återigen blossar upp.- Släpp tillbaks vildlaxen, vädjar Martin Falklind.Efter förra årets Trolling Master - och 917 invägda laxar - konstaterade Fiskejournalens chefredaktör Martin Falklind att Det är väldigt viktigt att.

Stockholms Trollingklub

Allatrollingbloggar trolling rapporter samlade

Trolling I Simrishamn (19,2kg) av fiskekungen | mar 31, 2020 | Fångstrapporter, Filmer, FiskeBloggen. Fiskade i simrishamn och storlaxen hugger på. 2 dagars fiske resulterade i 6 laxar 1 havsöring till mig och Patrik. 19,2kg 12,5kg 9,5kg 8,5kg 6,5kg 5kg &hö 5kg. läs mer Laxtrolling Simrishamn 2017. Follow my blog with Bloglovin. Follow my blog with Bloglovin. Aug. 13. Abborrfiske (äntligen kom det en lucka i blåsvädret). Torsdag 11/8 Väderprognosen höll vad den lovade, en lucka i blåsandet. Kennet och jag kom iväg på en dags efterlängtat abborrfiske

Blogg Nordic Trollin

Nyligen hade jag ett kul och lyckat laxtrollingfiske med min gode vän Roger Granath på havet! Vi körde laxtrolling med sikte på stor fisk och landade även en grann fisk, samt tappade även en fin lax... Nyligen hade jag kompisen Roger Granat i båten på ett kul laxtrollingfiske, och bra gick det! Publicerat i Blogg Sommar och Höstfiske efter lax och havsöring utanför Simrishamn. Postat juli 30, 2021 av Johan Abelsson. Sommaren bjuder på lite ojämnare fiske utanför Simrishmn men blåser det väst eller sydvästliga vindar som trycker bort det varma ytvattnet kan både laxen och havsöringen bli bra på hugget Idag var det dags för Jonas och mig (Rickard) att testa laxtrolling, något ingen av oss testat tidigare. Dock har vi varit nyfikna på det i många år, steget från den trollingen vi bedriver till laxtrolling är ju inte så stor. Som guide hade vi Johan Dahlkvist från StockholmsGuiderna, en gammal räv i gamet Rapala Proguide Mikael Mike Pike Puhakka Välkomna, jag jobbar som sportfiskeguide sedan 1998 och guidefiskar allt från laxtrolling på havet, Vänern & Vättern, samt på Ismete/vinterfiske (abborre, grov gädda & gös), Gäddfiske (trollingfiske, jerkbaitfiske, spinn, fluga, mete, vertikalfi

Länka in våra Rulltjut på din hemsida eller blogg! Published 15 februari, 2015 | By downbeach I samband med nya hemsidan så behövs också förra länken / RSS-flödet uppdateras till bloggar och hemsidor Antal besök! Tack för att ni tittar in.. Laxtrolling, båtliv, abborrmete mm. Solceller. Publicerat den 8 juli, 2021 av trollingkalle. Nu har jag installerat två solceller på flippertaket. Blogg på WordPress.com. Kalles fiske Blogg på WordPress.com.. Bloggen nedlagd - Det är nu färdigbloggat för Team Pike-Eater. Det är dock inte färdigfiskat. Fisket fortlöper i vanlig ordning. Kanske ni kan se någon Laxtrolling i de stora farvattnen Det började närma sig vecka 23 och laxfiskenerverna var på högspänn Laxlista 2014 21,58 kg 31/5 Team 180 Ismo Magnum Original Landsort 20,1 kg 6/6 Team Silverback Ismo Magnum Origina lLandsort 19,6 kg 4/..

Hökens Trollingcharte

1. Om mig och bloggen. Hej och välkomna till Team Tranås Trollings blogg. Bloggen kommer så klart att handla om det som alla andra bloggar i kategorin trollingbloggar gör, nämligen fiske, båtar och infrusna rampar. Även ett och annat tips om båtelektronik och båtar i allmänhet kommer nog komma med ibland
  2. Yamarin 5910 ). Men lax i östersjön i hemmavatten. Det blir trångt under targabågen men får testa
  3. Inför laxtrolling Några år sedan bestämde jag mig att det får vara nog med försök med laxtrolling i Kvarken tills jag blir överbevisad med flera laxar som blivit fångade på trolling någonstans efter kusten. Än så länge har bevisfoton lyst med sin frånvaro
  4. Mört till laxtrolling? nybörjare i laxtrollingens värld. Funderar över detta med löja till trolling, har enklare att få tag på mört i alla storlekar. Man ser ju inte så ofta att mört omnämns, det är ju mest löja verkar det som. Men vad tror ni, hugger laxen på en snurrande mört, eller ska det nödvändigt vara en löja
  5. Search in titles only Search in Trolling - Allmänt only. Sök. Avancerad söknin
  6. 89 Likes, 1 Comments - Micke Snabelköse (@mickesnabel) on Instagram: Lax i båten #fiskeguide #laxfiske #laxtrolling
  7. Trolling. Publicerat den 13 maj, 2009 av harryoringen. Igår var jag på Laxtrolling nere i simrishamn. Vi åkte ut på ett spegelblankt hav,vi hade en del förhopppningar iom att det tagits en hel del lax där ute på sistone. Vi fiska väl ca 7h o det enda vi fick var en del torsk och några näbbisar

Jag åkte ut för att fiska abborre en stund men mitt under abborrfisket såg jag på Livescope att det stod en stor gös bara 18 meter från båten och jag kunde inte låta bli att rikta ett par kast mot den. Andra kastet träffade jag helt perfekt och jag så Trolling, Åland. Påsken hittills har bestått av laxtrolling, senvinter/vårtrolling efter lax vid Åland testade vi 2 korta turer ifjol, vilket gav en lax. Nu har vi kört fredag 1 båt, och idag lördag 2 båtar. Fredagen lyckades mer än godkänt enligt våra förväntningar, en landad lax just under 7 kg och en tappad lax

Grymt bra laxfiske på havet, 5 st laxar upp! - Rapala

Allafiskebloggar Sveriges fiskerapporter samlade

Team Isola vill passa på att önska alla en trevlig helg med en videohälsning från Mackan och Mattias som gör ett lite oklart ljudtest med GoPro-kameran! :-) PÅSKRAPPORT: JÄTTELAX, MEN TRÖGT PIGGVARSFISKE. Magnus och Mats var under fre-lör iväg på laxtrolling i södra Östersjön. Det slutade med en storlax i form av en riktigt grov. Lekebergs Mästerskapen Laxtrolling. Trollingtävling för team hemmahörande i Lekebergs kommun. Intresseanmälan här i gästboken eller skogensman@gmail.com. Tävlingsregler. Största lax, min mått för invägning 62cm fettfeneklippta. Vänerns fiskeregler, och sjöfartsregler gäller . Sjö- Vänern . Plats- Kristinehamn, Tid 5 ma

Laxtrolling understen. Team Eliassons, Understens fyr Laxtrolling, Merry Fisher 605 Fiske.Under kommande helgen är vi vid Understen/Singö och fiskar vandringslax samt provar lite nya produkter och nya färger. Provfisket i Simrishamn för några veckor sedan gick bra med flera 10+ under våra 4 fiskedagar Felix Lundin - Laxtrolling vid Understen - Vid lunch kommer första hugget, och efter. Glöm inte tomic! Ett av mina absoluta favoritbeten. 4tums standarden har funkar bäst, gärna ganska tråkiga färger som 737, och 103. 3 tumen kan vara fin också går lite ettrigare, har fiskat bäst med mina på riggen gärna ovanför nån större sked som syns lite mer. Tubby modellerna funkar säkert också, men jag har inte blivit vidare.

- Jag vill leva jag vill dö i norden - Men jag vet inte

Laxtrolling Vi tog ett kort trollingpass på hemmasjön efter nattskiftet förut. Robin's Fiske/foto blogg. Årsmöte GTRK 2 år sedan Robert Andens fiskeblogg. Fortsatt riktigt fina abborrar! 3 år sedan Robert Westins sportfiskeblogg. Lapland Pike 201 Mer Laxtrolling på Åland. Lämna en kommentar Laxtrolling på Åland Fisket på Åland. 11 juni, 2018 Hej, Här kommer jag lägga upp noteringar om fisket på Åland av alla dess former. Tidigare drev jag en blogg om öringsfisket på Åland, men jag tyckte inte det var tillräckligt

Video: Sportfiske på Vänern, Vättern och Simrishamn med Ps

Sperlings Fiske - Fiske efter Gädda, Lax, Torsk och Örin

TIM TRUTTA: Trolling och annat skoj: lite från

Bloggportalen

Laxtrolling med Team Laine. Publicerat den juni 6, 2014 av TEAM PRO. Under torsdagen avgick resan till laxmeckat Sundsveden och det var bäddat för tidig laxtrolling nu under Fredagsmorgonen. Vi startade upp vid fem tiden på morgonen och sedan blev det cirka 15 timmars nötande. Nötandet gav resultat och resulterade i 5 hugg som gav 3 laxar. Bra boende på Pensionat Solgården när hamnen. 28-29-30-31 Maj. 1-3-4-5-10-11-12-13-14-15-18. Ring på 0708-768910 eller maila på johan@abelfishing.com för mer info. Riktigt stark storlax på 20,2 kg som Per Halvarsson fångade på ett Knosa drag och Moching/flugspö under Juni 2017 utanför Grisslehamn LaxtrollingÖstersjö Laxtrolling Våren är nog minst ett par veckor sen i år. Jag hade tänkt mig att gå in för laxtrolling direkt i början av maj, men jag har listat ut att temperaturen i havet bör ligga på minst 6° C innan det är lönt att börja släpa skedar kors och tvärs i Kvarken Laxtrolling på Vänern med Terje, Torstein, Martin och Terje. Första laxhugget kommer när vi ligger i dimma och direkt därefter kommer ännu ett hugg! Den gång..

Laxtrolling Holmögadd-Utgrynnan Förut har Holmögadd känts som någonting som ligger långt långt borta, bakom en besvärlig båtresa över stora vidder. Nu när jag har tuffat runt hela Kvarken med båten kännes det som att Nordvalens fyr har flyttat sig avsevärt mycket närmare Rovågern If fishing Lake Vänern or Lake Vättern I found the smaller mini power grip is most suitable, but when fishing for The Baltic Sea's larger migrating salmon I use the larger power grip . You can buy the releaser in the picture or the same releaser with 2 large Scotty power grips instead at Trollingcenter LINK. kl. 7:15 pm 20/10 Så var det då dags för guidning igen Carlos, Peter och jag skulle ut med Jocke på Skärgårdsguiderna. Dimma, vindstilla och ca 5 grader i luften, förutsättningarna kunde varit bättre Kimming Kajakevents & Blogg. September 27, 2019 · Blir en invigning i regnets tecken.

Nytt rekord på gädda för grabben - Rapala Proguide Sverige

Jag har nog aldrig känt att laxtrolling varit något av en prioritet för min del, men oj så häftigt det var. Det högg ofta och ett tag blev det lite tufft då det blev dubbelhugg. Jag fick chansen att drilla min allra första lax, men den valde att hoppa av kroken. ÄlvräddarJohns Malin fick också drilla sin livs första lax. Laxsäsongen 2017 / laxtrolling 10/6-28/6. Det var en svår säsong med många bomturer.Det ser ut att bli lite lax som vandrar upp i älvarna,därav svårt trollingfiske för dom flesta.Lyckades ändå få några laxar,så jag får vara nöjd med säsongen,storleken inget att skryta med,men desto bättre matfiskar. Det kom många 20 plussare. Räksoppa och ihopplockning☺. Nu är det lite soppa som ska ner, innan vi snart kan plocka ihop och rulla hemåt. Trög dag med bara en godkänd fisk med in. Tack Pelle för dessa dagar och stort grattis till MP, Oscar och Stoffe i Team Pettersson för vinsten idag☺. Upplagd av Team Tranås Trolling kl. 19:12 Inga kommentarer En blogg som handlar om fiske, framförallt trollingfiske. fredag 14 april 2017. Vänern Baggerud. Laxtrolling på Vänern live 2016 (4) april (1) mars (2) februari (1) 2015 (9) november (4) april (2) mars (2). BILDER - Klicka på: Picasa webbalbum - Trollar´n. Picasa webbalbum - Trollar´n II. Hökens Trollingcharter. 12 timmar sedan. Extreme / Fiskeguide Ove Johansson

Laxtrolling med Pelle Karlsson i Hassl

Försök på laxtrolling. I dag gjorde jag själv ett försökpå lax/öring trolling. Ska väl försöka mej på detta med blogg igen. Blir väl blandat med olika fiskeäventyr och diverse bilder som jag tycker själv blir bra. Kan väl hända att det blir nån filmsnutt med i framtiden Årspremiär. Det var årspremiär på havet för min del i lördags! Mönstrade på i team brunöyas beason på morgonen och sen bar det ut på havet! Magert fiske med en lax i båten! Dock en fin lax på 10+ 106 cm som högg en Hybrid nere på 77 fot! Upplagd av Fredrik Andersson kl. 12:55 Inga kommentarer

Trolling på vänern

Waterwolf, laxtrolling Åland, 2015. Vi testar waterwolfen första gången på vandringslaxen. Skicka med e-post BlogThis! Dela på Twitter Dela på Facebook Dela på Pinterest. har vært innom her på bloggen en tur, og ryddet opp litt, med gamle bilder og linker som har blitt fjernet. Har i de siste årene nesten ikke blogg... 6 år seda About This Blog. Labels. cwc (1) Somliga är av åsikten att laxtrolling är tålamodskrävande med mycket väntan mellan huggen. Vissa hävdar att det ligger omkring 30 timmars trolling bakom varje lax man får upp. - Själv tycker jag det att händer saker hela tiden

Laxtrolling del 1. Laxtrolling del 2. Göstrolling . Nedan finns länkar till livesändningar och filmer från olika fiskeresor. Maila oss om du har tips på användare som sänder live eller har filmer från sina resor. Min privata kanal hos Bambuser där jag ibland lägger upp filmer från fiskeresor Laxtrolling i Kvarken 090519-21 Så var det dags för det årliga försöket med laxtrolling i Kvarken. Den här gången blev speciell på det sättet att jag fick en inbjudan att följa med på en trollingtur utanför Vasa men en finsk trollingfantast med namnet Anders Berg

Media – artiklar | Nordic TrollingFrallans Fiske Blogg: april 2011

En av Sveriges största fiskmagneter, guiden Johan Abelsson, bloggar just nu från Skånekusten. Följ honom här på Fiskejournalen.se.Johan Abelsson är en riktigt erfaren fiskare som fiskat efter det mesta, även om hans specialitet är laxtrolling. Han har numera sin hemvist på Österlen och hans båt ligger i Simrishamn.Just nu kommer rapporter från honom om at Inga fler napp sen imorse och vi har inte heller hört att nån annan skulle fått lax så nu river vi upp grejerna och skiter i det här Freewater Pictures - Salmon Trolling in the summer! 2019-11-21. Ny spännande film från Freewater Pictures, laxtrolling med en av Sveriges mest meriterade sportfiskeguider, Ronny Andén! Läs mer Laxtrolling med Dalslandfishing på Vänern. Vi sjösatte båten i Sunnanå hamn och fick en actionfylld dag med många rulltjut och spännande tillfällen! Tisdag 9.. Jag och Patrik tog med Daniel på laxtrolling. Daniel fick landa en lax på 4kg och en på 11kg. Helt otroligt att få en lax över 10kg första gången man är ute..